ZANIMLJIVOSTI IZ IT OBLASTI

BUDITE UVEK U TOKU SA NAJNOVIJIM DEŠAVANJIMA NA SVETSKOM TRŽIŠTU IZ OBLASTI INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA.

RESPONSIVE WEB DESIGN
- šta to znači?

April 23, 2018 PROWEB

Mobilni telefoni su prestali odavno da služe samo za razgovore i slanje SMS poruka. Sada preuzimaju primat nad računarima u pretraživanju interneta. Tu su na snagu stupili dizajneri i programeri i osmislili koncept koji se naziva RESPONSIVE WEB DESIGN. To u prevodu znači da Vaš sajt bude jednako pregledan i vidljiv korisnicima na svim uređajima (desktop, laptop, tablet, telefoni svih rezolucija...).

Kako izabrati
BOJE ZA SAJT
?

Maj 09, 2018 PROWEB

Kada birate BOJE ZA SAJT, ne možete se voditi samo sopstvenom nahođenju. U obzir morate uzeti čime se bavi sajt koji prezentujete, uskladiti logotip i Vaše zaštitne boje kompanije, a svakako pogledati i kako drugi to rade i šta je trenutno u trendu i aktuelno. Ukoliko izaberete pravu kombinaciju, koja će biti privlačna posetiocima Vašeg sajta, jako ste blizu da to postanu Vaši potencijalni kupci. Svi vole da vide lepo uređen i skladan sajt.

Zašto izabrati ONE PAGE
sajt?

Maj 21, 2018 PROWEB

Moderni sajtovi su doneli mnoge olakšice svojim korisnicima, među kojima su svakako ONE PAGE SAJTOVI, koji omogućavaju scroll-om miša prelazak preko celog sajta, bez šetanja kroz mnoštvo stranica na sajtu. Ovaj način izrade se preporučuje ukoliko sajt ima nešto manje sadržaja.

Šta je CMS?
(Content Management System)

Septembar 28, 2018 PROWEB

CMS (engl. Content Management System) je sistem za dinamičko upravljanje sadržajem. CMS predstavlja programsku aplikaciju uz pomoć koje se može, bez poznavanja programiranja, upravljati sadržajem. Najčešća vrsta CMS-a je web koji služi za upravljanje sadržajem na Internet prezentacijama i Internet aplikacijama korišćenjem HTML, Javascript i PHP programskih jezika za prikazivanje sadržaja i MySQL Server baze podataka u kojoj se pamti sadržaj. Neke od najzastupljenijih CMS platformi su Wordpress, Joomla, Drupal...



SEO OPTIMIZACIJA
- šta to znači?

Jun 13, 2018 PROWEB

Jednu od najznačajnih uloga na Vašem sajtu igra SEO OPTIMIZACIJA, koja doprinosi da Vas najpoznatiji svetski pretraživači (Google, Yahoo, Bing...) što pre i što lakše indeksiraju u svojoj pretrazi. Tu ulogu igra mnogo faktora, od kojih su svakako najbitnije ključne reči, zatim uredno napravljen sajt u code-u, povezanost sa socijalnim mrežama, prisutnost na internetu, što više spoljnih linkova, itd...

Da li je bolji
MULTI PAGE sajt?

Jul 07, 2018 PROWEB

Standardni MULTI PAGE sajt se svakako preporučuje za veće kompanije, za veće ponude na sajtu ili ukoliko sadrži veliku galeriju slika, kako bi sve preglednije izgledalo za korisnike. Ukoliko se radi o shop-u, MULTI PAGE je neizostavan način izrade sajta. Možete imati neograničen broj stranica na sajtu, ali se neki standard zna i preporučuje određeni broj stranica.

ONLINE SHOP /
INTERNET PRODAVNICA

Oktobar 05, 2018 PROWEB

Kupovinu sada obavljamo preko mobilnog telefona dok se vozimo u prevozu, sa računara iz kancelarije dok traje pauza za ručak ili preko tableta dok čekamo u redu u banci ili pošti. Internet prodaja se vrši preko specijalizovanih sajtova koji se zovu internet prodavnica ili online shop. Prednosti takve vrste kupovine su ogromne, brzina, dostupnost proizvoda, placanje karticama ili pouzećem, širok asortiman robe.

Šta uraditi nakon
IZRADE SAJTA
?

Jul 22, 2018 PROWEB

Nakon što ste napravili željeni sajt, koji je korak dalje? Posetioci neće doći tek tako sami od sebe, pa se postavlja logično pitanje – kako najbolje i najpovoljnije da izreklamiram svoj sajt? Vreme je da se pozabavite oko PROMOCIJE SAJTA, jer ćete na taj način povećati posetu, prodaju, pridobiti nove kupce, a samim tim i bolje se rangirati. Potrebno je dodati razne "tagove" na sajt, pratiti analitiku sajta, kako bi ispratili u potpunosti kampanje i aktivnosti koje su u toku. O načinima reklamiranja ćemo pričati u nekoj drugoj temi.



Naslov i alternativni tekstovi
- Šta je to?

Septembar 07, 2018 PROWEB

Ono što Google može da vidi na slikama jesu naslovi i alternativni tekst, koji nisu vidljivi sa korisničke strane. Ako ih napišete na pravi način, Google može da ih pročita, nakon čega će uslediti nagrada od Google-a, a to je bolje rangiranje u pretrazi, s'obzirom na to da je dodavanje alternativnog teksta jedan od faktora rangiranja najbolje je da Vam ova radnja postane svakodnevna praksa. Pored toga, slike je potrebno optimizovati da budu kvalitetne, ali i da imaju što je manje moguću veličinu zbog što veće brzine učitavanja sajta.

Google ADS
- Šta je novo?

Avgust 12, 2018 PROWEB

Posle 18 godina postojanja, Google Adwords, alat za oglašavanje na internetu u sklopu online pretrage je promenio naziv. Od 24. jula 2018. godine postao je Google Ads. Šta to znači za one koji žele da se oglašavaju na Google-u, ali i za stručnjake koji se bave digitalnim marketingom? Naime, Google je ažurirao i pojednostavio online oglašavanje i kreiranje različitih vidova kampanja u sklopu kanala kao što su online pretraga, YouTube, mape, mobilne aplikacije i mnogi drugi. Tako sada kompanije mogu na sveobuhvatniji način da dopru do još većeg broja potencijalnih kupaca, korisnika i klijenata. Hvala im za ovo, ovaj update smo dugo čekali.

SSL Sertifikat
- Šta je to?

Oktobar 03, 2018 PROWEB

SSL Sertifikat je parče koda na vašem web serveru koje omogućava bezbednu online komunikaciju. Kada web browser uspostavi kontakt sa bezbednim sajtom, SSL Sertifikat omogućava kriptovanu vezu. SSL Sertifikati takođe ulivaju poverenje jer svaki sadrži podatke za identifikaciju. Kada pošaljete zahtev za izdavanje SSL Sertifikata, treća strana (Symantec, Thawte ili GeoTrust) verifikuje podatke o Vašoj organizaciji i izdaje Vam jedinstveni sertifikat koji sadrži te podatke. Ovo je postalo neophodno ukoliko želite da korisnici na Vaš sajt pristupaju neometano, a i najbitnija stvar je da Google daje prednost u pretrazi sajtovima koji imaju instaliran SSl Sertifikat.

Facebook oglašavanje
i targetiranje publike

Septembar 28, 2018 PROWEB

Kada je u pitanje oglašavanje na najpopularnijoj društvenoj mreži na svetu Facebook u pitanju, tu imamo samo reči hvale i jedno veliko "samo napred"... Svaki dinar uložen u ovaj vid oglašavanja će Vam doneti profit, nove kupce, nove korisnike, nove članove, a što je najvažnije nove vrtoglave cifre u porastu u Vašoj analitici. Postoji nekoliko uslova koji se moraju ispuniti, a to su pre svega, dobra reklama, privlačna, kvalitetna slika i smislen tekst. Zatim, targetiranje klijenata, njihova interesovanja, godine, mesto prebivališta, pol, jezik, celokupna demografija. Takođe, neophodna je instalacija Facebook Pixel koda na Vaš sajt, kako bi se omogućilo praćenje i Analitika Vaših kampanja.



Instagram oglašavanje
- Sve što treba da znate

Oktobar 07, 2018 PROWEB

Instagram se pojavio kao aplikacija za deljenje fotografija na internetu, zamisao je bila slična Pinterest-u, recimo... Međutim, ubrzo zatim, Instagram je kupio vlasnik Facebook-a Marc Zuckerberg i stvari su počele da rastu nenormalnom brzinom. Instagram je počep da dobija sve više opcija, dok se danas izjednačio, a verovatno i prestigao Facebook u mnogim stvarima. Shodno tome, neophodno je reklamiranje na Instagram-u, trenutno najpopularnijoj društvenoj mreži. Postoji više vrsta oglašavanja, preko slika, više slika ili videa, takođe možete birati da li ćete raditi sponzorisane objave na news feed-u ili story-ju, targetirati populaciju, lokaciju, interesovanja. Isti sistem kao i kod Facebook kampanja, čak možete raditi kampanje preko Facebook Ads Manager-a.

Sitemap.xml
- Za šta služi i da li mi treba?

Oktobar 1, 2018 PROWEB

Site mapsluži kao lista svih stranica Vašeg sajta i detaljnije objašnjava šta je sadržina tih stranica. Naprednije verzije mogu da služe kao spisak svih video fajlova, svih slika ili vesti celog sajta. Zašto je to bitno? Najvažniji razlog su pretraživači. Site map olakšava pretraživačima da "obiđu" i popišu sve stranice Vašeg sajta. Kakvu konkretnu korist imamo od toga? Kada objavite novi sadržaj na sajtu, želite da taj sadržaj što pre "obiđu" pretraživači i da taj sadržaj skoro momentalno postane dostupan široj populaciji. Site map Vam olakšava u tome, jer pretraživačima gotovo momentalno kažete da postoji još jedna strana sajta koju bi trebalo da obiđu.

Šta je
permalink?

Oktobar 04, 2018 PROWEB

Permalink ili stalna veza je URL adresa koja ima zadatak da ostane nepromenjena tokom dužeg vremenskog perioda. Permalinkovi u osnovi treba da izgledaju jednostavno i laki za pamćenje, kao i da imaju veze sa onim što se na njemu nalazi, pogotovo zbog pretraživača. Svaka web stranica ima tu jedinstvenu URL adresu koju korisnici unose na adresnoj traci svog browzer-a. URL adresa se može pojavljivati u više oblika, ali je u najvećem broju slučajeva sačinjena od imena domena i ekstenzije (domen.rs, .com, .net). Savet, pažljivo birajte svoje domene i URL, radi što lakšeg čitanja i rangiranja u pretraživačima.

Google Analitika
- Šta radimo sa njom?

Septembar 23, 2018 PROWEB

Google Analitika se implementira na Vaš website putem koda koji ubacujemo. Od tog momenta, Google počinje da prikuplja sve moguće informacije koje treba da nas interesuju o posetama na sajtu. Ko nam je publika, odakle dolaze, preko kojih kanala, sa kojih uređaja, kojih su godina, pola i do sutra bi mogli da nabrajamo šta još sve može moćna alatka kao što je Google Analitika. Idealna je kada se poveže sa Google Ads-om i tako možemo pratiti sve plaćene oglase (kampanje) koje su aktivne, da menjamo šta je neophodno, pojačavamo ili smanjujemo. Jednostavno, ovo je nešto što je nezamislivo zaobići ako imate svoj sajt.